Co trzecie (29%) dziecko w USA w przyszłości chce zostać gwiazdą YouTube. Całkiem nieźle jak na platformę, która powstała w 2005 roku.
Biznes twórców indywidualnych, to obecnie jedna z najszybciej rosnących branż na świecie. SignalFire wypuścił właśnie obszerny raport na temat ekonomii twórców indywidualnych. I wnioski z niego płynące są niesamowicie ciekawe. Przede wszystkim branża marketingu influencerów rośnie w niesamowitym tempie (20-30% YtY), a jej penetracja rynku jest coraz większa.
Drugi wniosek jaki płynie z raportu, to że ekonomia twórców to nie tylko dzieci tańczące przed TikTokiem i modelki na Instagramie. To też cały segment Creator as a Buisness (CaaB). Gigantyczny wzrost popularności notują indywidualni twórcy opłacani za pośrednictwem Patronite, Twich czy Kickstartera. Ich wyniki to nie są już drobne rzucane grajkowi w tunelu, ale solidne biznesy zbudowane na platformach patronackich.
Z polskiego ogródka. Radio Nowy Świat co miesiąc otrzymuje dotacje na poziomie 3/4 mln złotych. Dariusz Rosiak z Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka ponad 50k zł. Ale poza tymi najbardziej wyrazistymi, są tez setki twórców zarabiających po kilka - kilkanaście tysięcy miesięcznie.
Więc jak następnym razem Twoje dziecko będzie spędzało pół godziny poprawiając ten jeden post na TikTok, to nie goń go od razu do pracy domowej z polskiego. Może właśnie uczy się zawodu?